Unidad didáctica Homes.
Unidad didáctica : HOMES |
Curso: 1º ESO |
Materia: Inglés |
Profesor : María Caballero |
Justificación Todos vivimos en un lugar, que depende del entorno geográfico, del clima y que hace que nuestras casas sean parecidas a las de nuestros vecinos. Nos parece importante conocer no solo nuestro entorno, sino también otras formas de vida. |
Objetivos |
Poder usar las 5 destrezas de lengua, para poder hablar , escuchar, leer , escribir y hablar con otra persona sobre “ casas”, partiendo del desarrollo de las inteligencias . |
Cada nivel debe hacer las actividades del nivel inferior, si bien la forma de hacerlo puede ser modificada en función de las necesidades de cada alumno y situación.
Esquema general Temporalización: 1 mes | ||||
Inteligencias Múltiples y actividades | ||||
Tipo de inteligencia | Temporalización | Actividad/ objetivo | Forma de trabajo | Evaluación |
Lingüística | 1 semana | Trabajar los aspectos orales y escritos de la lengua | Individual | Aspectos escritos y orales |
Viso-espacial | 1 semana | Trabajar las partes de la casa y las preposiciones | Individual | Presentación |
Interpersonal | 1 semana | Trabajar órdenes | En grupo | Trabajo en grupo |
Naturalista | 1/2 semana | Conocer algunos edificios y casas del mundo | En grupo | Proyecto escrito y en grupo. |
Intrapersonal | ½ semana | Describir la casa de tus sueños | Individual | Trabajo individual presentad |
Tiempos parciales. 1 semana |
Inteligencia Lingüística |
Objetivo: Trabajar los aspectos orales y escritos de la lengua Individual work |
Nivel 1. ACIS | ||
Activity 1 | Vocabulary | Page 33 in the book. 1. Copy and translate the vocabulary related to furniture and appliances. 2. Design a visual dictionary with the words. Include images. |
Nivel 2. LA MAYORÍA | ||
Activity 1 | Translation | Page 34 in the book. 1. Translate the text. Use a different colour for each of the languages. 2. Do activity nº 2. (Types of houses) |
Activity 2 | Writing | Page 43 in the book. 1. Translate the e-mail. 2. Do excercise 3. Answer the questions 3. Do excercise nº 4. Write a personal e-mail about you, following the previous one as a model. Page 35 in the book. 1. Translate the sentences in exercise 8. 2. Describe your ideal bedroom |
Nivel 3. ALTAS CAPACIDADES/RENDIMIENTO | ||
Activity 1 | Writing/ Speaking | Page 35 in the student´s book 1. Translate the sentences in exercise 8. 2. Describe your ideal bedroom |
Activity 2 | Writing/ speaking | 1. Draw and describe your room |
Tiempos parciales. 1 semana |
Inteligencia Visual |
Objetivo: Trabajar las partes de la casa y las preposiciones Individual work |
Nivel 1. ACIS | ||
Activity 1 | Vocabulary | Rooms in the house 1. Draw a house and name the rooms 2. Draw some furniture and appliances |
Activity 2 | Prepositions | 1. Draw the prepositions. Page 37. Exercise 6. |
Nivel 2. LA MAYORÍA | ||
Activity 1 | Prepositions | 1. Write the sentences following the examples using the prepositions |
Activity 2 | Writing | 1. Describe your room using the prepositions |
Tiempo parciales. 1 semana |
Inteligencia interpersonal / Naturalista |
Objetivo: Trabajar órdenes y conocer algunos edificios y casas del mundo Work in groups. |
Nivel 1. 2 y 3 | ||
Activity 1 | The imperative | Decide your “school rules” |
Design a project to include the different types of houses | ||
Activity 2 | Customs in the world | Draw a map of the world. Find out about the different types of buildings and houses in the world. Use the internet Make a list with the vocabulary and locations Include the different types of houses in their right place in your map. |
Activity 2 | Reading | Translate the test on page 41. Landscapes Do excercises 1 and 2. Comprenhension |
Nivel 3. ALTAS CAPACIDADES/RENDIMIENTO | ||
Activity 1 | Choose a landmark. Prepare a presentation. Include some images and written parts. You must present it orally to the class It can be presented as a poster/power point etc... |
Tiempo parciales. 1 semana |
Inteligencia intrapersonal |
Objetivo: Describir la casa de tus sueños |
Nivel 1. 2 | ||
Activity 1 | Your house | Draw your dream house |
Write the names of the rooms and the furniture | ||
Nivel 2. LA MAYORÍA | ||
Activity 1 | Your house | Describe your room in a written task Present it orally to the class |
Nivel 3. ALTAS CAPACIDADES/RENDIMIENTO | ||
Activity 1 | Your house | Find out the information you need to describe your dream house. Write a text including the uses of the different rooms and everything you consider to include many details. Present it orally to the class |
Pulsa en el enlace para ver las presentaciones


Comentarios
Publicar un comentario